Friday, January 31, 2014

Unusually black

i (22)

Sorry for the little break yesterday: I'm so busy for my next (and hope) last exam! Today a new look, a total black one. You know how much I love bright colors! But sometimes, and overall for going out the evening, I choose black. So what do you think about this look? I hope you like it!

Scusate la piccola pausa di ieri, lo studio mi sta veramente sommergendo in questi giorni, spero solo di riemergerne da vincitrice! Intanto ecco un nuovo look, un total black questa volta. Sapete quanto ami i colori, anche molto accesi, ma a volte e soprattutto per uscire la sera la mia scelta ricade sul nero. Spero vi piaccia!

Wednesday, January 29, 2014

White in Winter

r (2)

'Morning! Today a look featuring my mum's coat (I previously showed you in this look), fluffy jumper, Il Centimetro watch and white jeans. In fact I wanted to try something different and I like the result! I hope you like it too!

Buondì! Oggi un look con il cappotto pied-de-poule rubato dall'armadio di mia mamma (sì, sono recidiva: l'avevo già fatto tempo fa), un maglione morbido, l'orologio Il Centimetro al polso e jeans bianchi. Volevo provare qualcosa di diverso sia per gli accostamenti di colori sia di volumi e devo dire - con scarsa modestia - che il risultato non mi dispiace affatto. Spero che questo look piaccia anche a voi!

Tuesday, January 28, 2014

Il Centimetro - Wild at your wrist

q (3)

What's inside? I'll show you in the pics below! Now let me introduce the Made in Italy brand Il Centimetro. A craft product born from the creativity of four Italian entrepreneurs. They wanted to create an original item, able to become a real cult
As for me, they've totally reached their aim: a bracelet which represents a tape measure, always at your wrist for gauging your style, dynamism and... time! From now in fact you can add the TimePlug to your bracelet and it can easily became a watch! I received the Wild Glam model, which is also available in other five color combinations and different patterns and in four different sizes, according to your wrist (I choose a xs for example). So what do you think about it? 

Cosa ci sarà dentro? Il dilemma è risolto nelle foto che seguono! Ma intanto lasciate che vi presenti il brand Il Centimetro. Gli accessori, ideati e prodotti in Italia, sono dei prodotti artigianali nati dalla creatività di quattro imprenditori italiani. Il loro obiettivo era creare qualcosa di innovativo, originale, capace di diventare un vero cult
Per quanto mi riguarda, ci sono riusciti: molti di voi già conosceranno i bracciali che, ricordandoci un po' gli strumenti dei sarti, spopolano ormai da tempo ai polsi di tanti italiani. E da ora consentono anche di misurare il tempo, grazie all'aggiunta del cosiddetto TimePlug, un orologio che si può applicare e togliere dal bracciale. A proposito, il mio è della nuova linea Wild Glam, che riprende fantasie selvagge in cinque diverse varianti di colore, ed è una xs. Quindi ditemi un po', che ne pensate?

Monday, January 27, 2014

Sunday happiness

v (14)

A sunny afternoon finally! You can see from my face that's the kind of weather that cheers me up more. For a stroll and some shopping I wore this simple look, with cut-out booties (here some ideas about how to wear'em) and  the maxi-scarf. They're definitely my two most meaningful pieces of my wardrobe for this Winter! Have a nice week-start!

Una domenica di sole finalmente! Ci voleva, assieme a una passeggiata e qualche compera. Eh sì, mi sono presa una pausa dal domicilio-coatto dovuto allo studio che di sicuro ha fatto bene al mio umore (meno al mio portafoglio ma son dettagli). Un look semplice per una giornata praticamente primaverile, con due capi che sicuramente sono tra quelli che ho indossato di più in questo inverno: la sciarpona presa da Zara (apriamo parentesi a riguardo: ieri ci sono stata e sono uscita a mani vuote! Mi starò mica disintossicando?) e stivaletti di Pepe Jeans (qui trovate qualche idea su come indossarli se vi va). Vi auguro un buon inizio di settimana!

Friday, January 24, 2014

Love on the rocks

l (20)

It's Friday and days go by. I'm spending all my time studying and, except a couple of zumba lessons, I'm always at home. Damn exams!
Let's see the good side of the situation: tomorrow it's Saturday! 
Today I show you some pics taken two weeks ago: purple ankle boots - they're sooo comfy - jumper, beanie and blue all around!

E' venerdì, venerdì 24 gennaio e il tempo passa velocissimo. In questi giorni non sto facendo altro che studiare e, a parte un paio di lezioni di zumba, non sono mai uscita. 
La bella vita della studentessa universitaria, eh! Ma quando mai? 
Vediamo i lati positivi: domani è sabato e finalmente dovrei riuscire a mettere il piede fuori di casa, indossare qualcos'altro rispetto alla tuta (veramente anti-tutto, non mi ci vedrete maaaai) o il pigiama. Insomma, ricordarmi che faccio ancora parte del mondo civile.
Intanto ecco qualche foto di un look indossato un paio di settimane fa (l'ho detto che il tempo vola!) con polacchini viola - comodissimi - maglioncino e berretto in tinta e blu tutt'intorno! Ah dimenticavo: calzino a pois a vista!
 Buona giornata!

Thursday, January 23, 2014

The puddle

p (12)

The last week-end was really gloomy and rainy so, after a look with trench and hearts umbrella, I show you another look suitable for bad-weather days. Coat, skirt, maxi jumper and... Rain boots for jumping into the puddles in the street! I felt like a child! :)

Lo scorso week-end non c'è stata proprio tregua da grigiore e pioggia. Così dopo un look con trench e ombrello a cuori indossato sabato vi mostro quello indossato domenica, con cappotto e gonna grigi, maxi-maglione e... Stivali da pioggia, messi proprio con l'intento di saltare dentro qualche pozzanghera! Era da una vita che non lo facevo! Il mio ragazzo sperava che ne trovassi una un po' più profonda di queste (mi sa molto più profonda in effetti) ma gli è andata male! :)

Wednesday, January 22, 2014

How to wear... #10: cut-out boots!

cut

I usually publish this kind of post on Saturday but yesterday I had this idea so here is the result. I resumed almost all the looks in which I wore the cut-out boots by Pepe Jeans (now are on sale, you can find'em here). Since are a trend this year maybe many of you bought'em during the season or in sales! 

Solitamente pubblico questo genere di post il sabato ma che vi devo dire, ieri ero ispirata, quindi ecco il risultato di cotanta idea. Ho riassunto i look nei quali ho indossato gli stivaletti cut-out di Pepe Jeans (ora sono anche scontati, li potete trovare qui) visto che sono un trend per questa stagione e che magari molte di voi li hanno già comprati  o lo hanno fatto nel corso dei saldi!

Tuesday, January 21, 2014

Did they say Radiant Orchid?

n (16)

Radiant Orchid has been decreed the color of the next season but I've already some items in this color, like the shirt I'm wearing in this post even if unfortunately it's not so evident from these pics. Btw I combined it to my purple shoes bought on Zalando, leather jacket and a vest on it. Have a nice day!

Pantone docet: Radiant Orchid sarà la tonalità più gettonata della prossima stagione. Questo colore mi piace già da tempo, infatti la camicia - che in effetti non si vede granché dalle foto, managgia ai capelli - è di qualche collezione primaverile fa. L'ho abbinata alle scarpe viola prese su Zalando e al pellicciotto che ho sovrapposto ad un giubbotto di pelle. 
Buona giornata!

Monday, January 20, 2014

Singin' in the rain

o (19)

What can you do when it rains again and again? The first resolution was to remain at home and don't take pics under the rain but then we change our (my) mind and that's it. Trench and umbrella with a lot of purple hearts on and rouches and I was ready. Jumping with that song in my mind!

Che si può fare se non smette di piovere? Non mettere nemmeno un piede fuori di casa, direte voi! E invece no! Dopo qualche titubanza (da parte mia, che sono di una pigrizia inaudita) siamo usciti a fare una passeggiata per le vie del paese. Trench, ombrellino frou-frou con cuori e rouches - il mio ragazzo si rifiuta persino di sfiorarlo - e via! Comunque ve lo dico: saltellando, saltellando mi è pure passato il cattivo umore da pioggia! Buon lunedì!

Friday, January 17, 2014

Relax!

f (13)

A simple look for everyday: tartan maxi-scarf, montgomery, fluffy jumper and Superga. We took these pics during Xmas holidays and I was really relaxed. Now I'm again stressed! Week-end come soon!

Un look semplice per tutti i giorni: sciarpona tartan - fantasia che non mi ha ancora stancata, montgomery, maglioncino morbido, pantaloni rossi e Superga. Abbiamo scattato questa foto durante le vacanze di Natale e la mia faccia era ancora rilassata (nonostante le borse sotto agli occhi, immancabili e che non mi abbandonano mai, neanche se dormissi tre giorni interi). Ora vi assicuro non è così! Meno male che arriva il week-end!

Thursday, January 16, 2014

I should, I would

e (16)

This is the look I should wear for NYE. I say should because, thanks to the flu, I spent the night at home with my boyfriend. I had to wear something of more comfy (I hope to show you soon what I really wore). But this was my idea: sequins skirt - bought last year during sales - from Tezenis, white shirt and over the knee boots. I hope you like it!

Questo è il look che avrei dovuto indossare per l'ultimo dell'anno. Dico avrei perché, come vi ho già detto, ho passato gran parte della serata a casa del mio lui causa influenza e ho quindi ripiegato per qualcosa di meno paillettoso (anche se comunque non era niente di trascendentale). Ma questa era la mia idea: gonna di paillettes (presa da Tezenis l'anno scorso durante i saldi per la modica cifra di 5€ e tenuta quasi apposta per l'occasione), camicia bianca e stivali sopra il ginocchio. Spero vi piaccia!

Wednesday, January 15, 2014

Floral and fur

g (9)Good morning! A quick post today because I've problems with the connection! Here is the look I wore for Epiphany, with some of the new arrivals in my wardrobe: the fur vest and the floral shirt!
 
Buondì! Oggi scusatemi ma il post è molto veloce, ho problemi di connesione da ieri e scrivo dal cellulare! Sgrunt, è un periodo (iniziato da più o meno un anno - mica poco - in effetti) che non sono molto fortunata con la tecnologia! Il look che vi mostro l'ho indossato il giorno dell'Epifania e non ho resistito, ho subito indossato gilet e camicia presi il giorno prima! Spero vi piaccia!

Tuesday, January 14, 2014

New in my wardrobe #sales

h (8)

What did I bought the first day of sales? If you remember my wish-list you'll understand I'm really disappoint for Zara's sales. I didn't find anything that was in that post! Btw, I find other interesting things... 

Cosa avrò mai comprato il primo giorno dei saldi, quando puntuale come un orologio svizzero sono andata in missione per arraffare l'arraffabile? Da Zara niente che fosse nella mia wish-list, visto che devono aver prontamente fatto sparire tutto ciò che avrei comprato, ma diciamo che poi mi sono consolata... 

Monday, January 13, 2014

When in doubt, stripes

m (17)

Still sleepy and not really convinced to start this week (and start seriously to study) here I am with a new look. Striped shirts are always the best solution when you don't know what to wear, so here it is whit green coat (from the last year), Coccinelle bag and bright blue heels. I hope you like it, have a nice week!

Ancora un po' addormentata e con tanta voglia di restare nel letto, mi sto quasi arrendendo all'inevitabile arrivo del lunedì. Eh sì, è arrivato il fatidico momento: devo cominciare a studiare seriamente, non ci sono più scuse. Ricomincia oggi ufficialmente il periodo pigiama-tuta-tuta-pigiama, conosciuto anche come studio-mangio-vado-a-dormire. La gioia. 
Intanto vi lascio con il look indossato ieri, dove ancora una volta ho indossato una maglietta a righe (questa è nuova, di Takko, l'ho presa qualche giorno fa) abbinandola a cappotto verde preso nei saldi dell'anno scorso, deco blu elettriche e il bauletto di Coccinelle. Spero vi piaccia, buona giornata!

Friday, January 10, 2014

Neutral tones

p (2)

What to wear when out it's really cold and you want to stay warm but also wear a skirt? Put a pair of socks on your tights! It's a good solution if you're sensitive to cold like me!I played with neutral tones for this look, I hope you like it!
 P.s: here are maybe the last pics taken with the old Nikon!
 
Cosa indossare quando fuori fa davvero freddo ma si vuole lo stesso indossare la gonna? Io faccio così: metto un paio di parigine sopra i collant! Vi assicuro che si patisce moooolto meno freddo e il risultato non è poi malaccio in alcuni casi.Ho giocato su toni neutri con grigio, beige e nero.
P.s: we took these pics two or three weeks ago with the old reflex!

Thursday, January 9, 2014

Sorry Coco!

d (15)

Today the look I wore the first day of the year, with one of the presents I received for Xmas. I don't totally agree with the quote, I think a woman should be more than classy or faboulous... Sorry Coco!
 
Oggi il look che ho indossato proprio il primo dell'anno, con uno dei regali che ho ricevuto per Natale. La tee è molto carina anche se non sono totalmente d'accordo con la frase che vi è riportata: una donna dovrebbe essere elegante, favolosa e ammirata ma credo che le cose importanti siano altre... Scusa Coco eh, niente di personale! L'avrete capito, oggi sono polemica :) Buona giornata!

Wednesday, January 8, 2014

We are golden

b (2)

During holidays I wore really often this jumper, its color remind me immediately to Xmas time. This time I combined it with black and an only statement jewel: the Zara necklace...
 
Durante le vacanze ho indossato molto spesso questo maglione dorato. Oltre che la carta di un cioccolatino fa subito venire in mente lo scintillio delle feste natalizie. Quel giorno l'ho abbinato a un look total black e ad un solo accessorio molto importante, la collana presa l'estate scorsa da Zara...

Tuesday, January 7, 2014

Winter in Orta

C (49)

Good morning! Are you ready for going back to the usual routine? Personally, I'm not at all! But I need to study and we have to admit it, latin and holidays aren't good friends! But to start with a smile here are the pics taken last week in Orta, testing the new camera... I was wearing a comfy and colored look: I combined burgundy and blue!
 
Buondì! Siete pronti per tornare alla solita routine? Io no, per niente! Ma è anche vero che ho bisogno di tempo e concentrazione per studiare e bisogna ammetterlo, il latino e le vacanze non sono per niente amici!
Ma tentiamo di iniziare bene la settimana con delle foto scattate la scorsa settimana a Orta, quando abbiamo provato con un po' più di tempo e in un bel posto la nuova macchina foto. Indossavo un look comodo e colorato: ho abbinato bordeaux e blu!

Monday, January 6, 2014

Random pics #christmasedition

random

Today is the last day of Xmas holidays so here it is a special edition of random pics! Have a nice Epiphany day!
 
Oggi è l'ultimo giorno delle vacanze di Natale e visto che è un po' che non faccio un post di questo tipo, ecco un'edizione speciale delle foto scattate col mio cellulare! Buona Epifania!

Sunday, January 5, 2014

December recap

recap

I know, december has finished from some days but I had still to do the recap with all the month's looks. Which is your favorite and the one you didn't like so much? I'm waiting for your opinions! 
 
Lo so, dicembre è finito da qualche giorno ma io dovevo ancora mostrarvi il riassunto dei look pubblicati durante il mese! Quali sono quelli che vi sono piaciuti e quelli che invece proprio non vi hanno convinto? Attendo le vostre opinioni!
P.s: la prima puntata di saldi non è andata male ma non ho trovato nulla da Zara di quello che avevo inserito nella lista di ieri! E tra l'altro di sconti ce n'erano ben pochi... Se ne riparlerà a metà febbraio! ;)

Saturday, January 4, 2014

What I would like to buy on sales

sales5

It's the day I was waiting for from all the season: sales starts today here in Italy! Here is a - not so little - wish list of what I would like to purchase in this period, hoping to find all I want for less. Almost all the items in this post are from Zara but I'm open to other options and occasions, who knows :)

Il giorno che più aspettavo della stagione - dopo il Natale - è arrivato: l'inizio dei saldi! Gioiamo insieme! In questo post c'è una - non troppo piccola - lista di cose che vorrei comprare durante i saldi, ma mi accontenterei anche solo di qualcuna di queste. La maggior parte dei capi che ho selezionato provengono da Zara e i motivi sono due: un po' per comodità nel reperire le immagini e un po' perché finora ho rimandato quasi ogni acquisto nel negozio in questione. I prezzi si sono veramente impennati ultimamente e non è solo una mia impressione. Io ancora non mi sono disintossicata e ogni volta che ci entro continua a sembrarmi il paese dei balocchi, ma almeno questa volta ho preferito aspettare che i prezzi calassero un po' (anche se temo che gli sconti non saranno sbalorditivi - come sempre - soprattutto all'inizio). In ogni caso sono aperta ad altre opzioni e occasioni, chi può sapere cosa ci aspetta! Io sono sicuramente di mentalità aperta :)

Friday, January 3, 2014

Little Miss Sunshine

t (35)

First look of 2014: simple, easy and with some of the presents I received on! And... pics taken with the Nikon! Finally we haven't to focus manually! The title it's because of the sunlight that there was the other day and to a film I watched some nights ago: I just love it! Did you watch it too? Have a nice day!
 
Primo look del 2014: semplice, comodo e con alcuni dei regali che ho ricevuto. E... le foto sono state scattate con la nuova Nikon! Finalmente non dobbiamo più mettere a fuoco manualmente ogni volta. Ah, son soddisfazioni!
Il titolo del post invece è dovuto, oltre che alla bella luce del sole che c'era, ad un famoso film di qualche anno fa che ho visto solo la settimana scorsa - ogni tanto Rete 4 riserva belle sorprese - e di cui mi sono innamorata.  Voi l'avete visto? Buona giornata!

Thursday, January 2, 2014

Someone must have been good #2

uPicMonkey Collage5

Happy 2014! It's the first post of the year and I've still to show you some of the presents I riceived for Christmas (do you remember the post dedicated to my new Nikon?). I've to admit I've been really lucky this year, I can't complain about the gifts! As for the holidays they could be better because I started'em with flu and for the nye my boyfriend has been ill. But we try to not moan about this... So, coming back to us, here there are the presents:
 
1. The dust-bag is unequivocal... :)
 
Buon 2014! E' il primo post dell'anno (ieri mi sono presa una pausetta dal blog e ho passato la giornata a non fare nulla) e mi sono resa conto di non avervi ancora mostrato gli altri regali di Natale che ho ricevuto - oltre alla Nikon che nemmeno osavo sognare, a cui ho dedicato questo post. Devo dire di essere stata molto, molto fortunata con i regali quest'anno, ho ricevuto un sacco di cose che desideravo. Le vacanze invece, da quando sono iniziate, non sono esattamente state un idillio. Io ho cominciato a non stare bene dal week-end prima di Natale e la situazione è migliorata solo a Santo Stefano (anche se almeno il 25 sono riuscita a mandare giù qualcosa e a stare benino); a Capodanno invece il mio ragazzo si è preso una bella influenza e io mi sono divisa tra lui a casa malato e i miei amici, che ho raggiunto dopo la mezzanotte. Che dire, abbiamo chiuso in bellezza l'anno!
2014 sii gentile, please.
Ok, dopo avervi resi partecipi dei bollettini medici vari annoiandovi fino all'inverosimile ecco i regali:
 
1. La custodia è inequivocabile... :)